Samochodów jest w Polsce coraz więcej, to widać już na pierwszy rzut oka. Rekordowa sprzedaż zarówno nowych jak i używanych samochodów to wynik lepszej kondycji naszych portfeli, a także większych możliwości sprowadzania używanych samochodów z zagranicy. Wszystko to powoduje, że Polacy posiadają już ponad 13 mln samochodów. A to z kolei jest ogromny rynek dla towarzystw oferujących ubezpieczenia komunikacyjne, w końcu każdy samochód musi mieć ubezpieczenie. Pojawiają się nowe firmy, prześcigające się w oferowaniu korzystniejszych polis komunikacyjnych. Najmłodszym „dzieckiem” na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych jest Liberty Direct, które właśnie rozpoczęło promować swoją ofertę.
Gorąca jesień
Jak się okazuje jesień w Polsce może być naprawdę gorąca. I nie chodzi mi tutaj o temperaturę za naszymi oknami. Raczej o ilość wydarzeń, którymi raczą nas zarówno politycy jak i środowiska biznesowe. W telewizji i prasie są obecne dwa główne nurty, dwie kampanie. Z jednej strony kampania wyborcza przed zbliżającymi się wielkimi krokami przedterminowymi wyborami do parlamentu, z drugiej strony kampania medialna Liberty Direct.
Czy jest szansa na sukces?
Liberty Direct będzie sprzedawało polisy wyłącznie w formie direct, czyli przez Internet i telefon. Głównym celem firmy jest zdobycie w ciągu 5 lat 10 - 15% udziału na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.
Nie będzie to jednak takie proste. Na polskim rynku Liberty ma już sporą konkurencję:
- W Polsce pierwszą firmą specjalizującą się w ubezpieczeniach direct jest Link 4, który wszedł na nasz rynek w 2002 r. Link 4 jest liderem jeżeli chodzi o sprzedaż ubezpieczeń formie direct, ale próg rentowności firma przekroczyła dopiero w lipcu ubiegłego roku.
- Na przełomie października i listopada 2006 r. na polski rynek weszła AXA. Na początku obecnego roku bezpośredni kanał sprzedaży uruchomił Allianz, przez nową spółkę Allianz Direct New Europe, a w lutym działalność rozpoczęła firma BRE Ubezpieczenia.
- Ubezpieczenia w formie direct sprzedaje też Benefia, firma z grupy VGI. Ubezpieczenia komunikacyjne w systemie direct ma w ofercie Commercial Union, plany direct ma też STU Ergo Hestia.
Jak widać jest coraz więcej chętnych do podziału tortu.
Jak Liberty Direct znalazło się na polskim rynku?
Marka Liberty Direct została wprowadzona przez polski oddział firmy Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros SA – hiszpańskiej spółki ubezpieczeniowej należącej do grupy Liberty Mutual.
Liberty Mutual z kolei jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 24 krajach Ameryki, Europy i Azji.
Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych. Liberty Mutual oferuje pełną gamę ubezpieczeń dla osób fizycznych i firm, przy czym jedną z najważniejszych linii biznesowych grupy Liberty Mutual są ubezpieczenia komunikacyjne dla klientów indywidualnych, które w 2006 roku stanowiły 27% składki przypisanej netto.
Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie – jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual obecna jest Portugalii, Turcji oraz Hiszpanii.
Oferta Liberty w Polsce
Liberty Direct oferuje pełen zakres ubezpieczeń komunikacyjnych. Oferta ubezpieczeniowa Liberty Direct to ceny niższe nawet o 30% w stosunku do tradycyjnych ubezpieczycieli:
- Pakiet OC z Mini Assistance - składka nawet do 30% niższa niż w tradycyjnych firmach ubezpieczeniowych
- ubezpieczenie Mini Assistance w pakiecie bez dodatkowych opłat, a dzięki niemu najwyższe na rynku limity dla holowania pojazdów biorących udział w wypadku:
- do 400 zł dla holowania samochodu sprawcy
- zwrot kosztów do wysokości faktycznie poniesionych wydatków dla samochodu poszkodowanego.
- Pakiet OC i AC Standard z Mini Assistance - składka nawet do 30% niższa niż w tradycyjnych firmach ubezpieczeniowych
- brak udziału własnego,
- odnawialna po szkodzie suma ubezpieczenia
- zakres terytorialny - Polska i Europa, bez żadnych dopłat
- Pakiet OC i AC Premium z Mini Assistance - składka nawet do 30% niższa niż w tradycyjnych firmach ubezpieczeniowych
- brak udziału własnego,
- odnawialna po szkodzie suma ubezpieczenia
- gwarantowana przez cały rok suma ubezpieczenia
- zakres terytorialny - Polska i Europa, bez żadnych dopłat
- Premium Assistance - najbardziej wszechstronny pakiet usług na rynku, w tym dostarczanie części zamiennych lub paliwa, opłacenie noclegu, pomoc prawna, administracyjna oraz finansowa, opieka nad dziećmi, przewóz medyczny, hospitalizacja i wiele innych:
- gwarantowana pomoc w przypadku awarii samochodu nawet pod domem
- na czas naprawy zapewniony samochód zastępczy
- wysokie limity stawki holowania – 600 zł. w Polsce, 500 euro za granicą.
- ochrona dla kierowcy i pasażerów w Polsce i Europie w ramach jednego pakietu.
- NNW - ochrona nie tylko podczas korzystania z pojazdu, ale także podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu
- ochrona podczas naprawy pojazdu na trasie
- wysoka suma ubezpieczenia - 20000 zł na osobę zarówno dla kierowcy jak i wszystkich pasażerów
- ochrona ubezpieczeniowa na terenie Polski i Europy
Marta Czyż